Co mě Marek Prokop naučil na školení copywritingu

Říká se, že to nejlepší prověří čas. Oukej! Všech 7 bodů tohoto článku jsem nastřelila do článku před pár lety. A všech 7 jich dodržuju dodnes. Inu, seznamte se s copywriterskými základy.

Disclaimer: Nadpisy nechávám původní tak, jak jsem si je uložila pár dnů po Markově školení. Obsah, v souladu s bodem 5, přepisuju jako o 5 let vypsanější copywriter. Mimochodem, krucinál, tenhle web už mám fakt dlouho!

1/7: Psaní z jedné vody na čisto je blbost

Napiš text.
Nech ho odležet.
Přečti si ho po sobě.
Škrtni začátek a všechny zbytečnosti.
Podle potřeby opakuj, dokud nebude co ubírat.

2/7: Osnova není oldschool

To už víme! :-) Osnova zrychluje a zpříjemňuje psaní.

3/7: Smyčka na krku pomáhá

Mít na všechno moře času, to nedělá dobrotu. Nejen pro psaní bývá efektivní stanovit si falešnou deadline. Přestanete pak řešit číčoviny a vrhnete se rovnou na věc.

4/7: Twitter je výborný tréninkový plac

Twitter mě naučil sdělovat myšlenky bez zbytečných keců okolo.
Jiří Tvrdek

Podepisuju. Nic nenaučí vystihovat pointu a uzavírat dění do mikropříběhů jako tady kamarád Twitter.

PS: Pokud dostáváte reakce, nad kterými se můžete vzteknout, ten blbec možná nesedí na opačné straně drátu. Třeba se vám jen tentokrát nepodařilo říct to, co jste chtěli.

5/7: Pište pořád a o všem. A čtěte

talent-pro-psani

(Bart Simspon generator)

Ve třetí třídě jsme psali všichni stejné slohovky.
O dvacet let později jsou z některých z nás letečtí inženýři, z některých uklízečky a z některých copywriteři.

Rozdíl je jenom v množství absorbovaných a vygenerovaných písmenek.

Pište a čtěte, čtěte a pište, furt dokola. Cvičení dělá mistra.

6/7: Nejlepšími copywritery jsou chovatelé psů

(Přísahám, tohle jsem si zapsala několik měsíců před tím, než jsem si pořídila psa! :))

Sledovali jste někdy komunikaci psovoda se psem? Call to action, práce se stereotypy, tone of voice… Dobrý psovod má tyhle věci v malíku.

7/7: Zajímavost se dá najít ve všem

…dneska bych spíš řekla příběh, protože když vás něco zajímá, je to právě kvůli nevyřčenému příběhu – který chcete slyšet. Takhle se, kamarádi, vytváří zvědavost.

„Příběh, všechno má příběh. Jen ho stačí vidět.“
– Bohumil Hrabal

Hledání příběhů a nahazování háčků je to kouzlo, které odlišuje mechanické psaní od sakra dobrého copywritingu. Pokud si pamatuju, Marek se mu na svých školeních hodně věnuje.

Začínající copywriteři, mazejte k Markovi

Fakt. Tohle není placená reklama. :-) Marek výborně rozvíjí psací ambice a navádí na ty správné cestičky. Jeho školení mě na začátku mé copydráhy nakoplo rozhodně správným směrem.

PS: Jestli jste došli až sem, asi vás psaní fakt zajímá. Tak si nezapomeňte přihlásit pravidelný měsíčník se všemi články o psaní, které pravidelně vydávám. A nebo se vraťte příští středu. Zatím pac. :-)

3 komentáře: „Co mě Marek Prokop naučil na školení copywritingu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *