Vydestilujte esenci textu za 5 vteřin

Dávají vaše texty tu emoci, kterou se do nich snažíte narvat? Na co se třeba ve facebookových postech soustředí vaše konkurence? Tahle textová destilace vám pomůže najít odpovědi. Jo a taky je dost zábavná. :-)

Jdeme od lesa: Co vytváří dojem z textu?

Úplný prazáklad je KDO a CO. Kdo něco dělá a co (to) dělá. Podmět a přísudek.

Taky záleží na emočním zabarvení použitých slov. Řeknu radši sígr, lump, nebo nezbedník?

A pak – čím je ověším, abych netvořila jen holé věty? Na to se budeme soustředit dneska.

A teď jádro: Škrtáme

Tentokrát pomineme všechna ostatní hlediska textů a jdeme dělat to nejzábavnější. Škrtat!

Stačí z textu odstranit podstatná jména a slovesa.

Josef Šlerka tomu říká vykosťování. Takhle s odstupem je to ta nejzajímavější věc, kterou jsem si odnesla ze Školního Copy Campu.

Jak to vypadá v praxi?

Vzala jsem si poslední tři FB posty dvou služeb, které dělají prakticky to samé: Rohlík.cz a Koloniál.cz.

Takhle mluví Rohlík

Jednoduchý ___, jak ___ ze silvestrovského ___ ještě slavnostnější ___: (odkaz)
[zdroj]

100 ___ pro každého? Od této ___ ano, díky ___: (odkaz)
Jen si radši ___, ___ ___ časově ___.
[zdroj]

Stylové silvestrovské ___?
___, jak na ně: (odkaz)
[zdroj]

Takhle mluví Koloniál

Už se ___ na ___? ___ za nádhernou ___ na ___ od @___. ___ nás i vy a ___ nám, co za ___ ___ doma vy. #‎kolonialcz
[zdroj]

Váš ___ se ___ 20 % ___ naposledy ___ v pátek 1.1.2016. Vaši ___ vám pak ___ v následujích ___ – dle vámi zvoleného ___ ___. Tak šup do ___ – co vám schází?
[zdroj]

___ už ___ na ___… a my vám ___, abyste si konečně ___ #‎casprosebe a ___ si tu kouzelnou ___. ___ české ___? Tak si ___ náš vánoční ___, který jsme pro vás ___ na ___ – více tady: (odkaz)
[zdroj]

Rozdíl

  • Rohlík je rychlý, rázný, prodejní.
  • Koloniál se snaží vyvolat pohodu a mluví přímo k lidem.

Jasně že jsem to zkusila i na svých textech :-)

Vykosťování si občas půjčím pro zpětný check, jestli předávám, co mám. Hodnotím více pohledů, tenhle ukazuje, jestli věty osazuju správnými cingrlátky.

Mrkněme na poslední 3 posty Preciosy Group. Její FB stránka by měla zdůrazňoval lokálnost, tradici, inovace, důslednost v práci, šíři jejich práce (mají 7 různých divizí + 3 další partnerské firmy) a křehkou krásu, která spojuje vše, co Preciosa vyrábí – krásné věci ze skla.

Když ___ z Křišťálového ___ ___ český ___, celý ___ ___ ___ nad tím, jak nevídaně se ___. Dnes jsme díky skvělé ___ našich ___ a ___ mnohem dál. ___ MAXIMA by Preciosa® i bez obsahu ___ ___ s neuvěřitelnou ___.
[zdroj]

Kdo ví, možná jsme na mikulášských ___ pro ___ ___ ___ ___ novou ___ českých ___ a ___ ;-)
[zdroj]

Zářivé, třpytivé, křehké a nádherné… Takové jsou ___ v pojetí ___. Nechte se ___ ___ perličkových ___: (odkaz)
[zdroj]

Jste na řadě!

Pro tuhle srandičku vám stačí jenom textový editor, kam si vykopírujete pár ukázek.

A pak už jen škrtáte a škrtáte.

Enjoy!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *