Dobrý copywriter píše jako vaše máma, kdyby se nesnažila znít hóch

Omlouvám se vašim maminkám.

Někdy se lidi, co píšou písmenka za peníze, trochu bojí, že za obyčejně znějící slova jim nikdo nebude chtít zaplatit. Docela často se takhle zaseknou na začátku „kariéry“, ale některým to vydrží nafurt.

Ti, kdo se obvykle věnují něčemu jinému, ale zrovna potřebují napsat cosi oficiálního, zase často zdřevění, jen co se dotknou klávesnice.

Klid, všechno se dá napsat čtivě, když se přestanete snažit znít hóch. Většinou stačí představit si, jak by to řekla vaše máma, kdyby si s váma zrovna povídala v kuchyni.

Jako když spolu sedíte na kafi

Vemte si třeba tohle prohlášení o cinkrlátkách:

Šperky nám umožňují být stále týmiž, a přece nikdy stejnými.

Reálný zdroj: slogan prodejce šperků (před publikací editovaný)

Zkuste to rozšněrovat a říct tak, jako kdybyste spolu seděli na kafi. (Žádná pipina nikdy neřekne: „Týmiž.“)

Se šperky jsme každý den jiné, a přitom stále samy sebou.

Pokud si troufáte, vyhoďte stále a dejte tam pořád. A nebo tam nedávejte nic.

Lepší?

Nabídkovština

Kurz tvořím pro každého klienta na míru tak, aby reflektoval jeho komunikační i byznysové cíle.

Reálný zdroj: osobní prezentace freelancera

No neke.

Jako by snad na míru mělo znamenat něco jiného než to, že je to přizpůsobené právě vám, co? :-) Za reflektování rovnou uděluju zlatého blinkáčka.

Kurz přizpůsobím tomu, co potřebujete právě vy.

Jednoduchý. Jdeme dál.

Pointa jako ejakulace. Hlavně ji co nejvíc oddálit

Jak zlepšit náročný den? To je vskutku zapeklitá otázka. Přemýšleli jsme a napadla nás jen jedna věc. Zlevnit pro vás další várku produktů. Tak snad to aspoň trošičku zabere. :)

Reálný zdroj: FB stránka obchodního řetězce

Tady je na místě vytáhnout křovinořez a trochu to prosekat.

Jak zlepšit náročný den?
Chceme vás naladit. Sice si k tomu pomáháme berličkovou otázkou, ale pohoda, ne každý je Ogilvy a ve spotřebních textech se nad tím dá mávnout rukou.

To je vskutku zapeklitá otázka.
Nejsme si zas tak jistí, radši zákazníkovo možné nadšení trochu přibrzdíme.

Přemýšleli jsme a napadla nás jen jedna věc.
Franto, nevíš, kam jsem si založil pointu?

Zlevnit pro vás další várku produktů.
Meh, tady je.

Tak snad to aspoň trošičku zabere. :)
Ta nabídka možná není zas tak dobrá, radši se za ni nenápadně omluvíme. Kdyby náhodou.

Pomoc!

Máme pro vás něco, co vám určitě zvedne náladu! Zlevnili jsme vaše oblíbené produkty, jako např. A, B a C. Máte radost? :-)

Tak vidíte, že to jde i bez střílení se do kolene. A protože se chcete tvářit, že to děláte pro lidi, klidně z toho může trčet facebooková hopsavost a „nenápadné“ pošťouchnutí k reakci.


Nejlepší rada, kterou mi kdy kdo dal ke psaní, byla: „Piš tak, jako bys to lidem říkala osobně a nechtěla, aby tě měli za krávu.“

Tak to posílám dál.

PS: Klidně mi napište do komentářů (nebo pošlete na sibiranka@gmail.com) další šmodrchy. Mohl by z toho být pěkný seriál, co říkáte?

4 komentáře: „Dobrý copywriter píše jako vaše máma, kdyby se nesnažila znít hóch

  1. Nešel by ten druhý případ rozšmodrchat ještě o kousek víc? Třeba: “Kurz přizpůsobím vašim potřebám.”

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *