Hello, I’m your social media guru

„Kampaň v sociálních médiích“ je teď oblíbený buzzword. Shodou okolností se mi sešel článek a video, které vystihují rádobyodborníky, kterých je teď za každým rohem deset.

Marek Prokop: Jak rozpoznat experta na sociální média (Sova v síti, 10. 8. 2009)

Jde o překlad článku 10 Questions to Evaluate a Social Media ‘Expert’ (Ian Lurie, 21. 6. 2009), v němž autor klade potenciálnímu social media guru otázky a nabízí odpovědi.

Dovolím si citovat:

Jak získáváte publikum?

“Automaticky followuju 20 000 lidí na Twitteru.” Pokud vám to nevadí, nakopejte ho za mne do koulí. Pokud vadí, zdvořile kývněte a zvedejte se.

“Sleduji zajímavé a relevantní lidi na Twitteru, komentuji související články na blozích, pokouším se zapojit do konverzace.” Trefa. Pokuste se neskákat nadšením.

“Nejdříve musíme promyslet kampaň.” Dobrá odpověď. Pro jistotu mu dejte hypotetickou kampaň, ale zjevně jste na dobré cestě.

(Doporučuji přečíst celý článek, dobře se pobavíte.)

Video: The Social Media Guru

Autor textu

Marie Háková (Grafová)

Jsem o 20 % nesnesitelnější než Lisa Simpson. Čtu, píšu, koukám kolem sebe, žiju a užívám si. Social Media Lead v agentuře Bubble (followbubble.com) & editorka Tchibo Blogu (tchiboblog.cz).

Zatím žádný komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.