Tvořím obsah pro firmy & sdílím, jak to dělám

Jak na Instagramu ukazovat abstraktní témata (inspirace)

J

Instagram je skvělý kanál pro všechny značky a témata, co se dají ukázat na fotkách/videu. Jasná věc.

ALE CO TI OSTATNÍ? Ti, kdo mají spíš slova a myšlenky než fyzický produkt? Pro ty tady mám malou galerii pro inspiraci.

Ilustrace: Alena Brunhilda Burneleit 

Původně jsem tyto screenshoty posbírala pro jedno ze svých školení jak na obsah. Ale určitě se bude hodit i někomu dalšímu. A třeba se nad ním za deset let pousměju stejně jako nad svojí sbírkou značek, co bych chtěla sledovat na Instagramu, ale nejsou tam (z roku 2012).

Screenshoty v této sbírce jsou většinou z ledna a něco málo ze srpna 2022.

Nejde to vyfotit? Tak to napište. Instagram je dávno písmenka-friendly

Tohle už je skoro instagramové klišé, ale – funguje.

Na co pozor:

  • aby se to dobře četlo (řez písma, barvy, velikost),
  • aby profil vypadal jako celek hezky, i když kombinujete normální fotky s „textovými posty“ (kuk níže).

Líbí se vám článek? Přihlaste si newsletter, ať vám neuteče žádný další.

Kombinujte obrázky a slova

Třeba aby instagramové fotky vypadaly jako obálky magazínů

(Nebo aspoň jako začátek článku v drahém časopise na křídovém papíře.)

U kombinovaných profilů text–foto často vidíte šachovnicový styl. Dodržet ho je jednoduché. Střídejte první a druhý typ pořád dokola, ono se to prostřídá.

Nebo zkrátka přidejte do fotek popisky

Jsem tak socmediálně stará, že si pamatuju, když byl Instagram pouze „to kurvítko na fotky, co ti přes ně dá filtr“. Teda pokud jste měli iPhone, protože na Androidu Instáč nebyl. Fakt! To bylo v době, kdy když jste chtěli nějakou myšlenkou oslovit víc lidí, jediná fungující cesta byl blog.

No, tak dneska se píšou blogy přímo na IG profilech. A to není žádná nadsázka.

Anatomie „instagramového blogpostu“:

  1. Obrázek pro zachycení pozornosti
  2. Headline přímo v obrázku
  3. „Článek“ v popisku fotky a/nebo na dalších slajdech v postu (vy to asi víte, ale pokud to nevíte, tak jeden příspěvek na IG může obsahovat až deset obrázků)

Nakreslete, co nejde/nechcete fotit

Taková hezká knížecí rada závěrem :-) Pokud máte k dispozici ilustrátora nebo sami ilustrujete, tak je to jasný… Ale krásně si pomáhá i třeba @handmadebyznys (profil chystá, pokud vím, celý v Canvě)

 

Autor článku

Marie Háková (Grafová)

Jsem editorka a „social media copywriter“ (píšu na zakázku jako každý jiný copík, ale specializuju se právě na toto médium). Bloguju o tom, jak tvořím obsah, aby se i vám vymýšlelo a psalo lépe. Proč se mi říká Sibiřanka? Inu, zeptejte se průměrného Pražáka, kde leží moje rodné Beskydy…

Tvořím obsah pro firmy & sdílím, jak to dělám

Your sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.