Recept na brand – 5 ingrediencí a spousta dřiny

Dobře, hned na začátku prozradím, že trochu kecám. Univerzální návod pro nastavení brandu neexistuje. Ale těhle 5 kroků, co Karel Mindless Novotný ukázal na Školním Copycampu, dobře funguje jako orientační plán.

Takže BRAND.

Takhle:

B ehave
R azor
A udience
N o name?
D eliver

Behave

Šaty dělaj člověka, to říkal už Panwerich. Behave je to, jak působíte na okolí. Hadrama, tónem hlasu, postojem těla. Designem, laděním textu, informační architekturou. Whatever.

Razor

Zkuste si elevator pitch. Co odpovíte na večírku, když se vás někdo zeptá, co děláte? V čem se odlišujete od těch ostatních? Proč zrovna vy?

Audience

A ke komu vlastně mluvíte? Publikum, to nejsou jenom zákazníci. Publikum je celá komunita kolem vás. Kdo to je? Co chce vidět, slyšet, dostávat?

No name?

Název. Logo. Motto. Barvy. Co je ten (aspoň) jeden prvek, který si lidi vybaví, když se zmíníte vy / váš biz?

Deliver

Okej, každá firma možná umí říct, co dělá, co to je, jak to funguje. Ale co je ta jedna věc navíc? Jaký POCIT by si měli koupit spolu s vámi? Volvo je jistota, Lamborghini megasupacool týpek, ne auto. Kofola je láska, ne sladká voda s bublinkama. IKEA je stylový domov, ne nábytek. Rozumíme si?

A co vy?

Tenhle článek je kratičký. Přečtete ho za minutu, jen to hvízdne. Máte ještě pár minut navíc? Máte, bezva. Rozmyslete si, co o sobě ve třech větách řeknete svému publiku, jak u toho budete vypadat, jaký pocit si z toho odnesou a které jméno si pak mají vybavit.

Moc těžké? Procvičte si to na něčem hodně výrazném. A klidně nebrandovém. Co třeba Drákula, Popelka nebo Fantomas?

3, 2, 1, začínáme.

Zaujal vás článek? Ráda vám dám vědět, až vydám nějaký další. Přihlaste se k newsletteru.

Autor textu

Marie Háková (Grafová)

Jsem o 20 % nesnesitelnější než Lisa Simpson. Čtu, píšu, koukám kolem sebe, žiju a užívám si. Social Media Lead v agentuře Bubble (followbubble.com) & editorka Tchibo Blogu (tchiboblog.cz).

Zatím žádný komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.