Za moji sbírku kosmetiky můžou youtuberky

Kupuju si převážně kosmetiku, kterou někdo zrecenzoval na YouTube. Jakože vážně.

Bez velkých keců: takhle to vypadá

Kosmetika od bloggerek vs. na vlastní nebezpečí

Tohle jsou šmucky ze šuplíčku “be pretty”, které používám pravidelně. Řadím sem i tangle teezer, protože nebýt bloggerek, v životě by mě nenapadlo koupit si plastový kartáč za cca čtyři kila. A jsem s ním fakt spokojená. (Jo, make-up nevidíte správně, aktuálně žádný nemám. Ale na zimu si nějaký pořídím… Na doporučení videobloggerek, nejspíš.)

Hrubým odhadem jsem za každodenní šminky na něčí doporučení zaplatila 6 500 Kč, na vlastní pěst jsem utratila asi 650 Kč.

Pořád ještě nevěříte tomu, že youtubeři umí prodávat?

Proč?

Vím, že valnou většina produktů, které dnes youtuberky ukazují, dostaly v balíčku od značky / PR zastoupení / e-shopu. Koneckonců, živím se online marketingem. :-) Spolupráce s bloggery považuju za úplně přirozenou věc. Protože:

Na většinu novinek dostanu naservírovaný názor holky, které důvěřuju.

Tu důvěru si prosimvás třikrát podtrhněte.

Ze současné české YT scény opravdu poctivě sleduju jednu (ano, jednu!) vloggerku a další asi tři občas, když mi chybí zvuková kulisa. Vybrala jsem si ty, které vědí, co dělat a jak to dělat. Umí točit + umí aspoň trochu mluvit + tuší něco málo o dramaturgii + předávají užitečné informace = na ta videa se dá koukat. Což je myslím jedna z důležitých podmínek pro to, aby videomarketing dával smysl i pro produkty s cílovkou nad 15 let.

Vím, jak mi seděly věci, které recenzovaly dříve, a jednoduše zhodnotím, jak mi sedne to, co ukazují dnes. Když se jim něco nelíbilo, řeknou to na plnou hubu; spolupráce se značkami pro ně neznamená automatické chválení. Vzato kolem a kolem, je to mnohem personalizovanější a uvěřitelnější než představení stejné věci v módním časáku (kde se chválí na objednávku) & milionkrát podrobnější než letáček v drogerce. Spíš jako by vám něco doporučovala vaše kosmetikou posedlá kamarádka.

Nemusím procházet drogerky a net a koukat, kde je co nového, a zvažovat, jestli je investice do těhle stínů nebo rtěnky dobrá, nebo jestli je budu mít chuť po třech použitích vyhodit. Někdo jiný to za mě projde, vybere, vyzkouší a řekne, jestli to za to stojí. Stačí jen jít a zaplatit.

Dodatek pro šprty: O videomarketingu

O videomarketingu se konečně začíná mluvit, značky si ho konečně všimly a i mladší youtubeři si začínají uvědomovat, že se stávají obchodní značkou a zároveň reklamním nosičem. A že pokud šlápnou vedle, přijdou o celou svoji fejm a můžou se jít klouzat. Naopak pokud to budou dělat dobře, klidně si tím brzo vydělají na život.

Slušně to shrnuje report z konference Mediáře.

Zaujal vás článek? Ráda vám dám vědět, až vydám nějaký další. Přihlaste se k newsletteru.

Autor textu

Marie Háková (Grafová)

Jsem o 20 % nesnesitelnější než Lisa Simpson. Čtu, píšu, koukám kolem sebe, žiju a užívám si. Social Media Lead v agentuře Bubble (followbubble.com) & editorka Tchibo Blogu (tchiboblog.cz).

Zatím žádný komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.