Sibiřanka diktuje Tvořím obsah pro firmy & sdílím, jak to dělám

Za moji sbírku kosmetiky můžou youtuberky

Kupuju si převážně kosmetiku, kterou někdo zrecenzoval na YouTube. Jakože vážně.

Bez velkých keců: takhle to vypadá

Kosmetika od bloggerek vs. na vlastní nebezpečí

Tohle jsou šmucky ze šuplíčku “be pretty”, které používám pravidelně. Řadím sem i tangle teezer, protože nebýt bloggerek, v životě by mě nenapadlo koupit si plastový kartáč za cca čtyři kila. A jsem s ním fakt spokojená. (Jo, make-up nevidíte správně, aktuálně žádný nemám. Ale na zimu si nějaký pořídím… Na doporučení videobloggerek, nejspíš.)

Hrubým odhadem jsem za každodenní šminky na něčí doporučení zaplatila 6 500 Kč, na vlastní pěst jsem utratila asi 650 Kč.

Pořád ještě nevěříte tomu, že youtubeři umí prodávat?

Proč?

Vím, že valnou většina produktů, které dnes youtuberky ukazují, dostaly v balíčku od značky / PR zastoupení / e-shopu. Koneckonců, živím se online marketingem. :-) Spolupráce s bloggery považuju za úplně přirozenou věc. Protože:

Na většinu novinek dostanu naservírovaný názor holky, které důvěřuju.

Tu důvěru si prosimvás třikrát podtrhněte.

Ze současné české YT scény opravdu poctivě sleduju jednu (ano, jednu!) vloggerku a další asi tři občas, když mi chybí zvuková kulisa. Vybrala jsem si ty, které vědí, co dělat a jak to dělat. Umí točit + umí aspoň trochu mluvit + tuší něco málo o dramaturgii + předávají užitečné informace = na ta videa se dá koukat. Což je myslím jedna z důležitých podmínek pro to, aby videomarketing dával smysl i pro produkty s cílovkou nad 15 let.

Vím, jak mi seděly věci, které recenzovaly dříve, a jednoduše zhodnotím, jak mi sedne to, co ukazují dnes. Když se jim něco nelíbilo, řeknou to na plnou hubu; spolupráce se značkami pro ně neznamená automatické chválení. Vzato kolem a kolem, je to mnohem personalizovanější a uvěřitelnější než představení stejné věci v módním časáku (kde se chválí na objednávku) & milionkrát podrobnější než letáček v drogerce. Spíš jako by vám něco doporučovala vaše kosmetikou posedlá kamarádka.

Nemusím procházet drogerky a net a koukat, kde je co nového, a zvažovat, jestli je investice do těhle stínů nebo rtěnky dobrá, nebo jestli je budu mít chuť po třech použitích vyhodit. Někdo jiný to za mě projde, vybere, vyzkouší a řekne, jestli to za to stojí. Stačí jen jít a zaplatit.

Dodatek pro šprty: O videomarketingu

O videomarketingu se konečně začíná mluvit, značky si ho konečně všimly a i mladší youtubeři si začínají uvědomovat, že se stávají obchodní značkou a zároveň reklamním nosičem. A že pokud šlápnou vedle, přijdou o celou svoji fejm a můžou se jít klouzat. Naopak pokud to budou dělat dobře, klidně si tím brzo vydělají na život.

Slušně to shrnuje report z konference Mediáře.

Zaujal vás článek? Ráda vám dám vědět, až vydám nějaký další. Přihlaste se k newsletteru.

Autor textu

Marie Háková (Grafová)

Jsem editorka a „social media copywriter“ (píšu na zakázku jako každý jiný copík, ale specializuju se právě na toto médium). Bloguju o tom, jak tvořím obsah, aby se i vám vymýšlelo a psalo lépe. Proč se mi říká Sibiřanka? Inu, zeptejte se průměrného Pražáka, kde leží moje rodné Beskydy…

Zatím žádný komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Sibiřanka diktuje Tvořím obsah pro firmy & sdílím, jak to dělám