Sibiřanka diktuje Tvořím obsah pro firmy & sdílím, jak to dělám

Zdánlivé porozumění médiím

Graeme Burton a Jan Jirák: Úvod do studia médií

Studium médií je natolik mladý obor a současně natolik veřejně přitažlivý, že se kolem něj vytvořila zrádná atmosféra zdánlivé dostupnosti a samozřejmé srozumitelnosti. Snad každý má pocit, že “rozumí médiím”, že jeho dojmy lze chápat jako pozorování a jeho postřehy brát na velkou váhu jako ověřitelná zjištění.

Povrchní dojem není vhodné východisko pro studium médií (není to ostatně dobré východisko pro jakékoliv poznání).

I když mohou být takové poznatky užitečné, rozhodně nejsou dostačující a samy o sobě k pochopení fungování médií či jejich role ve společnosti nestačí.

Naše poznání médií závisí na tom, jak dokážeme těchto metod využívat, nikoliv na tom, jak dokážeme klábosit o našich dojmech, jež z obcování s médii máme.

Zaujal vás článek? Ráda vám dám vědět, až vydám nějaký další. Přihlaste se k newsletteru.

Autor textu

Marie Háková (Grafová)

Jsem editorka a „social media copywriter“ (píšu na zakázku jako každý jiný copík, ale specializuju se právě na toto médium). Bloguju o tom, jak tvořím obsah, aby se i vám vymýšlelo a psalo lépe. Proč se mi říká Sibiřanka? Inu, zeptejte se průměrného Pražáka, kde leží moje rodné Beskydy…

Sibiřanka diktuje Tvořím obsah pro firmy & sdílím, jak to dělám